Eerste paar dagen - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Elke Doorn - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Elke Doorn - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Elke

09 April 2014 | Zuid-Afrika, Bloemfontein

Zo ik ben inmiddels enkele dagen in Zuid-Afrika. Even vanaf het begin.

Maandag ben ik om half 11 vertrokken met het vliegtuig. Dit zou een vlucht zijn van ongeveer 10 uur. Gelukkig zijn er aan boord schermpjes waardoor je continu films kan kijken. Heb er daarom ook 5 gekeken. Tussendoor krijg je goeie maaltijden en ze komen heel vaak om te vragen of je iets te drinken wil. Eenmaal aangekomen in Johannesburg moest ik van het vliegveld naar de bus terminal. Dit bleek een lastigere opgave te zijn dan verwacht, aangezien de routebeschrijving die het hotel had gestuurd niet klopt. Maar er was een security man zo aardig om mij de weg te wijzen en mijn zware koffer te slepen :D De busreis naar het hotel was maar 5 minuten dus hoefde niet lang te zitten. Ik ingechecked en naar mijn kamer gebracht. Mooi hotel en ruime kamer. Ik natuurlijk direct mama en Sebas eventjes gebeld. Is wel apart dat je ze die ochtend nog hebt gezien en savonds ineens 13.000 kilometer verder zit. Na een tijdje ging mn laptop leeg, dus ik denk: Mooi ik heb zo'n converter gekocht voor afrikaanse stopcontacten.... Niet dus.. leuk ding maar werkt hier dus niet. Dus na enige tijd ging mn laptop ook uit. Gelukkig wel internet in het hotel dus kon wel gewoon blijven appen.

Volgende dag (Dinsdag) ben ik weer vroeg opgestaan omdat ik op tijd bij de bus terminal wilde zijn voor de shuttle naar Bloemfontein. Het ontbijt in het hotel was echt super. Heel uitgebreid! Ik na het eten mijn spullen gepakt en vervolgens weer richting vliegveld. Op het vliegveld een GOEIE converter gekocht die dus wel werkt! En daarbij was die nog 4x zo goedkoop dan in Nederland. Om half 10 zou mijn shuttle vertrekken uit Johannesburg. Dit werd iets later omdat de bus die vanuit Nelspruit kwam ook later was en daar zaten mensen in die door moesten naar Bloemfontein. De rit zou ongeveer 4 tot 5 uur duren. Johannesburg zag er al prachtig uit maar zodra je buiten de stad komt wordt het pas echt schitterend. Enorme open velden met veel gewassen en beesten. We zijn een hele hoop koeien tegen gekomen die vaak in groepen van een paar honderd bij elkaar lopen. Tussendoor moesten we wat stops maken omdat er mensen van de bus af moesten. Toen we bijna bij Bloemfontein waren werden we ineens gestopt, want op het laatste stukje weg was schijnbaar een ongeluk gebeurd met een benzine vrachtwagen die was gekanteld. Dus wij moesten weer een extra uur rijden. Achteraf was dit helemaal niet erg want we zijn onderweg ruim 30 springbokken, 3 struisvogels en 2 giraffen tegen gekomen. Zeker dat laatste is nog een beetje onwerkelijk om te zien. Eenmaal aangekomen in Bloemfontein werd ik opgepikt door iemand van het park. Die heeft me op de weg er naar toe nog wat verteld over de dieren. Ik mocht even mijn spullen in mijn kamer leggen en dan zou zij mij meenemen omdat er nog wat moest worden gedaan. Dus ik braaf achter haar aan. Vervolgens liepen we een kamer in, maakte ze flesjes klaar en mocht ik direct helpen met de fles geven aan 2 jonge tijgertjes en 2 jonge leeuwtjes. SUPER schattig! Ik natuurlijk helemaal verliefd. Alle 4 de jongen komen van een andere eigenaar die ze klaar wil hebben voor transport, maar omdat ze nog maar 5 en 6 weken oud zijn mag dit nog niet. Tot ze de juiste leeftijd hebben blijven ze dus bij ons! :D Vervolgens ben ik door gegaan naar de Zbar (het barretje/spelletjesruimte/eetruimte/filmruimte), alles in een dus. Hier kregen we heerlijk avond eten gemaakt door de kok. 's Avonds hebben we nog een keer de welpjes gevoerd en toen terug gegaan naar het vrijwilligershuis. Na 2 dagen reizen ben je best wel gesloopt en ben daarom ook vrij vroeg gaan slapen.

Vandaag (Woensdag) zou de eerste werkdag zijn. Het ontbijt begon om half 8 dus iedereen weer vroeg op. Op zich maakt het niet zo uit, je komt buiten en je ziet direct de omgeving en iets verderop hoor je de volwassen leeuwen al roepen. Na het ontbijt zou ik een rondleiding/introductie krijgen. Dit werd alleen uitgesteld omdat de 2 tijgertjes en 1 aapje naar de dierenarts moesten en ik nog wat spullen moest halen bij een supermarkt. Dus ik mee met een van de medewerksters. Wel leuk om te zien dat een dierenarts hier niet meer op kijkt van een tijger of een ander exotisch dier. Ik wat spulletjes gehaald en toen weer terug naar het park. Vandaag stond de grote schoonmaak van de Zbar op het programma. Maar aangezien we met 10 mensen zijn, gaat dit behoorlijk snel. 's Middags hebben we weer geholpen met het flesvoeren en interactie gehad met andere dieren (Zie foto's). Het is echt gaaf maar onwerkelijk om een verblijf in te lopen van bijvoorbeeld serval katten. En ze zijn zooooo aanhankelijk. Lekkere lunch gehad met tosti's en pancakes en smiddags weer aan het werk. Er moesten vandaag enkele kippen (dood) worden gevilt. Iedereen moest dit even zien maar mocht zelf kiezen of het daarna wilde blijven of weg wilde. Ik had zoiets, nu ik hier ben doe ik ook alles. Dus ik heb samen met een andere jongen in totaal 8 kippen gevilt. het lijkt enger en viezer dan het werkelijk is. Gelukkig zijn de dieren al dood en bevroren waardoor er bijna geen bloed bij komt kijken. Hierna zijn we de grote katten gaan voeren. Geweldig om een volwassen leeuw te aaien. We mogen niet bij de grote dieren in het verblijf omdat die te onvoorspelbaar zijn. Maar omdat ze zijn opgevoed met de fles zijn we wel aanhankelijk en kan je ze dus door de tralies heen aaien. De werkdag zat er toen al weer op. Dus wij weer terug naar het vrijwilligershuis en heerlijk gedouched! Mag wel na die warmte en al die kippen. Net weer lekker gegeten (Kippenburgers) erg toepasselijk! Maar niet degene die wij hadden gevilt! Filmpje gekeken en nu weer in het huis dit schrijven en zo slapen! Tot nu toe is het echt geweldig! Kan niet wachten wat ik morgen weer allemaal mag doen!

Ik weet niet wanneer ik de volgende post maar tot dan!

  • 10 April 2014 - 07:05

    Astrid:

    Hoi Elke!
    Wat ontzettend leuk om je avonturen daar te lezen! Zo'n andere wereld..... Geniet ervan!

  • 10 April 2014 - 07:12

    Annette:

    Klinkt allemaal geweldig, ach ja af en toe heb je ook niet leuke dingen er tussen :(.Geniet van de dieren en niet te lang wachten met de volgende post :) Xx

  • 10 April 2014 - 07:37

    Monique:

    Goedemorgen lieverd.
    Super eerste verslag. Dapper van je om die kippen te villen. Maar je had natuurlijk al een en ander in de dierentuin en de exotenwinkel meegemaakt. Veel plezier vandaag en tot bels/hoors/schrijfs. xxx mama

  • 10 April 2014 - 08:38

    Nicky:

    Klinkt geweldig Elke!
    Wat moet het een ontzettende kick geven als je een leeuw kan aaien, jaloers!!!
    Stoer ook dat je meedeed met de kippen villen, ik weet niet of ik dat had gedurfd..
    In ieder geval erg vele plezier en ik wacht met smart op je volgende verslag! :)

  • 10 April 2014 - 10:06

    Louise:

    Hey Elke!
    Wauw wat een ervaringen! En dat al in de eerste week!
    Ook echt tof dat je meteen mee mocht helpen bij de welpjes!
    Ben benieuwd naar het park en hoe het er daar allemaal uitziet!

    Ik zie al uit naar je volgende blog met nieuwe ervaringen ^^

  • 10 April 2014 - 10:16

    Esther:

    Hi Elke,

    Erg leuk om via deze weg alles vanaf afstand mee te maken.
    Wat ontzettend veel indrukken en moois in die paar dagen.
    Lkkr genieten daar!

    Liefs, Es

  • 10 April 2014 - 17:13

    André:

    Leuk om je verhalen te lezen en al zo veel mee gemaakt in korte tijd, kijk uit naar de rest liefs van je buren xxx

  • 10 April 2014 - 17:48

    Milja:

    Lieve Elke, geweldig wat een eerste ervaringen!
    Hier gaat ook alles ok met je vriendje en we zorgen goed voor hem en geven hem veel te doen dus lekker afleiding.
    Ben benieuwd naar je volgende ervaring. Veel liefs Milja

  • 11 April 2014 - 07:29

    Bert:

    Nog maar een paar dagen daar en nu al prachtige verhalen. Leuk om te lezen. Heel veel plezier!

  • 11 April 2014 - 19:55

    Inge:

    Hoi Elke,

    Dit wordt een paar maanden genieten zeker weten. Dapper van je met die kippen. Veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Groet Inge en Charles

  • 11 April 2014 - 22:01

    Oma Ted:

    Hallo Elke. Dankzij Sebas je verslag gevonden. Geweldig! De foto's via Monique.Proficiat met je grote broer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Actief sinds 30 Maart 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 2488

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 01 Juli 2014

Zuid-Afrika!

Landen bezocht: